UNESCO Chair on the Cultural and Historical Psychology of Childhood

Moscow State University of Psychology and Education

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Vygotsky and Special Needs Education: Rethinking Support for Children and Schools

E-mail Print PDF
Vygotsky and Special Needs  Education: Rethinking Support for Children and Schools The London publishing house «Continuum»  presented the book «Vygotsky and Special Needs  Education: Rethinking Support for Children and Schools» edited by Professor Harry Daniels (Head of the Centre for Sociocultural and Activity Theory Research, University of Bath) and Professor Mariane Hedegaard (Senior Research Fellow, Department of Education, University of Oxford) («Vygotsky and Special Needs  Education: Rethinking Support for Children and Schools» Daniels, H., and Hedegaard, M. (Eds) (2011). London: Continuum).
Read more...
 

Congratulations on the jubilee!

E-mail Print PDF
Мунипов В.М.The Chair cordially congratulates Vladimir M. Munipov on his jubilee. For many years Vladimir Munipov has been working with us, teaching his course for PhD students “Psycho-technique and search for new methodology of development of psychology”.
We wish him good health and many new accomplishments!
signed - Chair staff
Last Updated ( Wednesday, 10 August 2011 12:23 )
 

Истоки человеческого общения

E-mail Print PDF
There are no translations available.

В издательстве "Языки славянских культур" вышла монография М. Томаселло "Истоки человеческого общения" М. Томаселло (Michael Tomasello. Origins of Human Communication, 2008). Книга показывает, что способность к коммуникации вырастает на основе и вместе с развитием "способности участвовать с другими в совместных действиях с разделяемыми целями и интенциями", т. е. на основе и вместе с развитием совместной интенционалыюсти. Язык, по Томаселло, не рождается готовым, как Афина из головы Зевса. Этапы становления языка связаны с развитием его прагматики.
Last Updated ( Monday, 28 March 2011 11:38 ) Read more...
 

Lectures and workshops in the field of cultural-historical psychology in April

E-mail Print PDF
Lectures and workshops of leading experts in the field of cultural-historical psychology will take place in April.
April 4, 11 and 18 (18.15-21.00) will take place a course of lectures of Professor, Doctor of Psychology A.L. Venger "Cultural-historical psychology as an instrument of psychological practice".
April 6, 13 and 20 (18.15-21.00) will be a course of lectures of of Professor, Doctor of Psychology V.P. Zinchenko, "Eternal and internal forms in psychological reality”.
Last Updated ( Tuesday, 05 April 2011 13:23 ) Read more...
 

Эффект резонанса в психическом развитии школьников: теория и эксперимент

E-mail Print PDF
There are no translations available.

Наталия Тылец Предлагаем Вашему вниманию книгу Наталии Тылец "Эффект резонанса в психическом развитии школьников: теория и эксперимент". Книга посвящена проблеме повышения эффективности школьного образования. Теоретический подход к решению проблемы включает в себя разработку модели общего хода психического развития, опирающейся на положения концепции Л.С. Выготского и учитывающей существование сензитивных, критических периодов и зоны ближайшего развития.

Read more...
 
More Articles...


Page 18 of 38

Vygotsky Lev SemionovichVygotsky Lev Semionovich
5.11.1896 - 11.06.1934
Psychologist, thinker. Founder of Cultural-Historical psychology.

“… not a single distinguished psychologist in the world was able to enrich his area of science so significantly and diversely as he did…” M.G. Yaroshevsky